Psihologia elementelor de pe o carte de vizita

carte de vizita verdeNe propunem o noua abordare a cartilor de vizita dintr-o dubla perspectiva: atat a celui ce ofera o carte de vizita, cat si a celui care o primeste.

Dupa ce ati creat design-ul si dupa ce v-ati hotarat asupra textului care urmeaza sa fie imprimat, trebuie sa tineti cont de psihologia elementelor celor mai importante de pe suprafata cartii de vizita.

Sugestiile oferite de noi vor fi utile in crearea unei carti de vizita profesioniste care sa reflecte seriozitatea brand-ului pe care-l reprezentati. Astfel, un prim aspect care trebuie luat in calcul se refera la tipul fontului utilizat.

Cum alegeti fontul potrivit astfel incat sa fie lizibil si original?

Cea mai buna decizie este sa optati pentru un font de tip serif sau sans-serif, dupa cum am detaliat in articolele de pe blog, acest tip de font asigura unitate si aspect ingrijit titlurilor sau cuvintelor scrise in majuscule, fiind potrivit si pentru corpul de text. Totusi, data fiind marea varietate de fonturi gratuite de pe internet, puteti alege oricare dintre acestea, dar tineti cont sa nu folositi doua tipuri diferite precum Times New Roman si Verdana fiindca veti obtine un efect inestetic, cu impact negativ asupra cititorului.

De asemenea, spatierea de pe o carte de vizita este deosebit de importanta. Fara spatii suficiente intre cuvinte si propozitii intregul text de pe cartea de vizita va fi incalcit si greu de citit. Este dovedit faptul ca atunci cand cuvintele sunt dispuse simetric, cu spatii suficiente intre ele, creierul uman le proceseaza mult mai repede. Nu incarcati suprafata cartii de vizita cu informatii neimportante, cu cat mai este mai concentrata si clara informatia, datele de contact, cu atat mai mult rezulta un design minimalist care, alaturi de imaginea potrivita, va sublinia exact aspectele cele mai importante.

Abia atunci cand alegeti culorile pentru o carte de vizita, psihologia si simbolismul acestora pot ajuta sa faceti dintr-o carte de vizita obisnuita, o carte de vizita remarcabila. Desi, la o prima alegere, cea mai logica optiune este sa folositi aceleasi culori ca cele din logo, exista o varietate extrem de larga de nuante ce pot fi utilizate. Alegeti una singura si tineti cont de simbolista acesteia si modul in care poate fi interpretata. De exemplu: rosu este asociat cu ideea de dragoste, dar si cu cea de pericol, albastru ne duce cu gandul la pace, sinceritate, incredere, galben la inteligenta, precautie, dar si lasitate, verdele simbolizeaza crestere, dezvoltare, profit, iar portocaliu gandire, creativitate, inovatie.

Indiferent de culoarea aleasa trebuie sa aveti o motivatie vizibila pentru alegerea acesteia; de exemplu, ONG-urilor preocupate de protectia mediului li se potriveste verdele prin natura activitatii, insa si albastru sau maro.

In continuare, va atragem atentia asupra unui infographic ce insumeaza o parte din ideile expuse mai sus.

psihologia cartii de vizita