Carti de vizita: culori reci

In articolul precedent, discutam despre culorile calde si utilizarea acestora pe cartile de vizita. Astazi, a venit randul culorilor reci si a modului in care acestea pot fi folosite in design-ul unei carti de vizita. Inainte de a va oferi cateva modele de carti de vizita, trebuie sa facem o serie de precizari vis-a-vis de culorile reci si semnificatia acestora.

In categoria culorilor reci incadram verdele, albastrul si violetul. Culorile si utilizarea acestora pe materialele tipografice sunt aspecte extrem de importante care pot determina si influenta diverse reactii la nivelul perceptiei clientilor.

De exemplu, in advertising, datorita importantei pe care o are, culoarea este cunoscuta sub numele de “silent salesperson”. Astfel, culoarea potrivita poate atrage si mentine atentia clientilor, poate determina si schimba atitudini, comportamente si poate chiar vinde.

Totusi, conotatiile culorilor difera in functie de caracteristicile grupului tinta (varsta, sex, cultura, nationalitate). In ceea ce priveste culorile reci, putem mentiona faptul ca, de cele mai multe ori, albastru transmite pace, liniste, stabilitate, incredere, putere, integritate. In acelasi timp, albastru incetineste pulsul, scade temperatura corpului si reduce pofta de mancare. Deci, nu este o culoare ce trebuie utilizata pe materialele tipografice concepute pentru restaurante sau fast-food-uri. Mai jos, sunt cateva modele de carti de vizita in care predomina albastrul.  Daca optati pentru utilizarea acestei culori, nu uitati sa tineti cont si de semnificatia sa.

carti de vizita albastru 01

carti de vizita albastru 02

carti de vizita albastre 03

Sursa imagini

Verdele, o alta culoare rece, este, de cele mai multe ori, asociat cu natura, mediul inconjurator, simbolizand sanatate, noroc, bani, tinerete sau generozitate. Verdele este o culoare revigoranta ce ne influenteaza pozitiv modul de gandire. Din acest motiv, verdele este frecvent utilizat in lupta impotriva depresiei. Totusi, de-a lungul timpului verdele nu a avut numai conotatii pozitive. Van Gogh spunea despre aceasta culoare:

citat stangaI have attempted to express terrible human passions in reds and greens.citat dreapta

In industria advertising-ului, verdele este asociat cu prospetimea, curatenia, din acest motiv, verdele este o culoare utilizata de companii ce ofera servicii de curatenie sau de acele companii care se pozitioneaza ca avand produse eco sau bio. Produse precum apa de gura, guma de mestecat, detergentul sau samponul au, de cele mai multe ori, ambalaje pe care predomina acesta culoare. Inainte de a realiza carti de vizita verzi e indicat sa luati in calcul semnificatiile si asocierile pe care potentialii clienti le pot face. In continuare, va oferim cateva exemple de carti de vizita pe care predomina verdele.

carti de vizita verde 01carti de vizita verde 02

carti de vizita verzi 03

Sursa imagini

Violetul sau culoarea regalitatii te duce cu gandul la lux si calitate. Este o culoarea rar intalnita in natura, iar cercetarile arata faptul ca 75% dintre copii prefera aceasta culoare in detrimentul altor culori. In 2008, compania Pantone a acordat titlul de „Culoarea Anului” culorii Blue Iris, motivand astfel alegerea facuta:

citat stangaCombining the stable and calming aspects of blue with the mystical and spiritual qualities of purple, Blue Iris satisfies the need for reassurance in a complex world, while adding a hint of mystery and excitement.citat dreapta

Pe cartile de vizita, violetul nu este una dintre cele mai utilizate culori, fiind folosita, in special, de cabinetele de cosmetica, centrele de infrumusetare si de alte companii care furnizeaza servicii sau produse ce se adreseaza femeilor si copiilor.

carti de vizita violet 01carti de vizita 02