Premii pentru proiectele din social media

Astazi vorbim despre premii. Nu despre orice fel de premii, ci despre cele ce au in prim plan proiecte derulate in social media.

Este greu sa obtii un premiu, indiferent de domeniu, cu atat mai mult cand trebuie sa impresionezi in doar 140 de caractere. Ma refer aici, la categoria „Best 140 Characters Message (SMS, Tweet)”, categorie din cadrul evenimentului 1st International Social Media Marketing Awards.

Anul trecut, pe 9 noiembrie, 19 experti in social media, din 13 tari, au analizat lucrari ce au venit de la participanti de pe toate continentele. Acestia au decernat, pentru prima oara, premii destinate proiectelor din social media, grupandu-le in urmatoarele categorii:

Best 140 Characters Message (SMS, Tweet) – castigatorul acestei categorii a fost tweet-ul de mai jos, al celor de la Saatchi&Saatchi LA.

1_Saatchi-Saatchi

Povestea din spatele celor 140 de caractere este mai lunga :), totusi, pe scurt, va spun doar ca 17 tweet-uri au fost selectate si supuse la vot. Unul dintre cele mai votate fiind urmatorul „@Peglegington: You have to be concise on Twitter. Like a circumcision, everything extra gets cut off whether you like it or not”.

In cadrul categoriei Best Use of Social Media Platform, premiul a fost castigat de agentia Forsman & Bodenfors, din Suedia, pentru brand-ul  Ikea. In 2009, in orasul Malmo, Suedia, Ikea lansa un nou magazin, vazand in acest lucru o oportunitate de a interactiona cu clientii si de a produce rumoare si in afara comunitatii din Malmo.

In acest sens, pe Facebook, cei de la Forsman & Bodenfors au creat un cont, dar nu sub forma paginii oficiale a magazinului, asa cum va asteptati, ci sub forma unei pagini a managerului acestui magazin. Printre fotografiile acestuia de pe Facebook  erau postate 12 imagini din showroom. Pe baza acestora, s-a organizat un concurs. Regula era destul de simpla: „The first person to tag their name to a product in the pictures would win it.” Mai multe detalii despre campania castigatoare gasiti in materialul de mai jos:

Mai multe informatii despre castigatorii celorlalte categorii gasiti accesand pagina oficiala a evenimentului.