Pe langa cartile de vizita, brosurile sunt unele dintre cele mai utilizate materiale tipografice. Folosite, de obicei, pentru a prezenta o companie, pentru a disemina informatii despre produsele sau serviciile acesteia, brosurile trebuie sa indeplineasca o serie de caracteristici.
In primul rand, o brosura trebuie sa fie atractiva din punct de vedere grafic, iar informatiile oferite sa poata fi usor de parcurs. In acest sens, trebuie sa tinem cont de tipul fontului utilizat, de imaginile folosite si de intreaga structura a brosurii.
O alta caracteristica se refera la formatul brosurii. Cele mai frecvent utilizate formate sunt A5 si A4, format inchis. Pe site, preturile brosurilor sunt pentru cele doua tipuri de formate.
Brosurile, de cele mai multe ori, sunt legate prin capsare, iar cartonul folosit, mat sau lucios, poate avea gramaje cuprinse intre 90 si 250 gr.
Mai jos, am selectat cateva modele de brosuri, cu scopul de a va ajuta in realizarea design-ului acestora. Sunt modele concepute de companii si institutii din afara tarii cu rolul de a promova diverse produse si servicii.
Primul model este conceput de agentia Periscope, pentru The Open University.
Cea de-a doua brosura difera de primul model, in special, prin modul de prindere. Design-ul acesteia a fost realizat de Dana Harrison.
Urmatoarea brosura a fost conceputa pentru compania My Cured Computer, de catre agentia Higher.
Ultimul model de brosura pe care vi-l prezentam in acest articol a fost realizat deGonçalo Durãe, un designer din Portugalia ce a colaborat cu firme precum Sony si MYO.