Puterea tiparului este evidenta. Nu e nevoie sa mai mentionam ca aspecte ce tine de design (culoare, imagine) atrag atentia si ajuta la spunerea povestii produselor si serviciilor dumneavoastra.
De-a lungul timpului au fost facute diverse studii cu scopul de a gasi cele mai bune culori ce pot fi folosite in realizarea materialelor tipografice.
S-a ajuns la concluzia ca alegerea unei culori influenteaza deciziile pe care le luam, aspect extrem de semnificativ atunci cand ne situam in zona marketingului si a comunicarii. Astfel, la nivelul perceptiei consumatorilor s-au format diverse asocieri in ceea ce priveste culorile.
Albastru
Despre albastru se spune ca este culoarea preferata a majoritatii oamenilor, ea ducandu-ne cu gandul la incredere, responsabilitate, devotament. Permenent se invoca efectul de calmare al acestei culori, acesta fiind unul dintre motivele pentru care centrele medicale il folosesc in anumite saloane. Conform Wikipedia, albastru este simbolul a tot ceea ce e legat de spiritualitate. Totusi, utilizarea in exces a nuantelor de albastru ne duce cu gandul la lipsa afectiunii sau raceala.
In ceea ce priveste identitatea vizuala, multe brand-uri din domenii precum tehnologie, de ingrijire sau sanatate utilizeaza in logo aceasta culoare. Retelele sociale precum Facebook, LinkedIn sau Twitter folosesc albastru ca si parte componenta a identitatii vizuale. In acest context, albastru ne duce cu gandul la credibilitate, putere sau profesionalism.
Verde
Se spune ca verdele ocupa locul al doilea in ceea ce priveste preferintele oamenilor. E o culoare ce ne inconjoara in mod natural, nuantele de verde ducandu-ne cu gandul la naturalete, relaxare, liniste. In Statele Unite ale Americii si nu numai, verdele este asociat cu puterea financiara. Aceasta asociere determina ca multe companii din zona financiara sa utilizeze ca parte componenta a identitatii vizuale verdele. La fel procedeaza si o parte din brand-urile care-si desfasoara activitatea in domeniul farmaceutic sau ecologic.
Rosu
Daca am mentionat Facebook atunci cand am vorbit despre simbolistica nuantelor de albastru, trebuie sa aducem in discutie si Pinterest atunci cand ne referim la rosu. Rosu e o culoare puternica, plina de viata, asociata de cele mai multe ori cu persoane indraznete si energice. Rosu este o culoare ce atrage atentia si incita la actiune. CNN, Lego, Virgin, KFC sunt doar cateva brand-uri ce utilizeaza nuante de rosu ca parte a identitatii vizuale.
Galben
Stari precum optimismul sau fericirea sunt redate, de cele mai multe ori, prin galben. Este o culoare pozitiva, creativa, calda. Galbenul este recomandat spre a fi utilizat atunci cand dorim sa atragem atentia asupra unor anumite elemente grafice.
Violet
Nu puteam sa inchidem seria acestor culori, fara a mentiona simbolistica violetului, o culoare a carei semnificatie a devenit din ce in ce mai „controversata” in special atunci cand este utilizata pe scena politica. In ultima perioada, s-a discutat despre asa numita flacara violet si despre puterea de influentare a acestei nuante. Numerosi lideri politici au apelat la accesorii vestimentare violet in cadrul intalnirilor fata in fata sau chiar in cadul dezbaterilor electorale. Se spune ca este o culoare extrem de stimulatoare pentru sistemul nervos, avand o putere intensa in acest sens. Wagner isi compunea creatiile intr-o camera cu perdele violet, Da Vinci sustinea ca puterea meditatiei poate fi marita daca realizam acest proces intr-o camera cu geamuri violet.
Ne oprim aici, stiind insa ca discutia in ceea ce priveste simbolistica cromatica nu este nici pe departe epuizata. In acest context, trebuie mentionate si aspectele culturale care produc diferente enorme in ceea ce priveste perceptia vis-a-vis de culori, diferente de care trebuie sa se tina cont, in special atunci cand lucram cu brand-uri internationale.