Unul dintre pasii importanti in realizarea identitatii vizuale este alegerea unui tip de font. Chiar daca vorbim de o publicatie offline sau de una online, de macheta unor afise, a unui flyer sau a unei carti de vizita, fontul este elementul grafic care are un rol important in transmiterea mesajului.
Totusi, cum procedam cand avem la indemana mii de fonturi din care putem alege? Nu exista un raspuns universal, insa unul dintre cele mai importante criterii de care trebuie sa tinem cont este congruenta. Congruenta dintre ceea ce transmitem si modul in care transmitem.
Pentru a va completa colectia de fonturi, va recomandam unele dintre cele mai utilizate fonturi din 2012.
1. Nexa
Familia Nexa include 16 fonturi ce pot fi utilizate atat online cat si pe materialele tipografice. Datorita design-ului, fonturile din aceasta familie pot fi folosite atat in partea de headline-uri, cat si in cea a corpului de text.
2. Prime
Prime este un font ce se potriveste, in special, acelor companii ce-si desfasoara activitatea in domeniul tehnologic.
3. Multicolore
Creat de Ivan Filipov din Bulgaria, fontul Multicolore poate fi utilizat cu succes pe afise, postere, in special, in headline-uri.
4. Signika
Signika este un font gratuit, creat de designer-ul Anna Giedrys din Poland. Principala caracterista a acestui font este claritatea.
5. Sreda
Un font gratuit, creat de Elena Kowalski din Rusia.
6. Futuracha Decorative
Incheiem aceasta lista cu o ultima recomandare: Futuracha Decorative, un font realizat de un student in anul al III-lea la design grafic. Este un font conceput, in special, pentru headline-uri si pentru logo-uri, nefiind recomandat in blocuri de text.
Mai multe detalii despre aceste fonturi gasiti accesand acest link.