Carti de vizita – ce font folosim?

Alegerea fontului pentru realizarea de modele de carti de vizita este una dificila, ce nu ar trebui sa se bazeze pe ideea „imi place cum arata”.

Fiecare font are o poveste, iar acesta trebuie sa aiba legatura cu firma sau domeniul in care aceasta activeaza, cu logo-ul si slogan-ul companiei, in general, cu toate elementele pe care o carte de vizita le contine.

Fontul textului trebuie sa fie in armonie cu mesajul transmis, dar si cu elementele practice, cum ar fi textura cartonului.  Alegerea fontului pentru cartile de vizita este una dintre cele mai grele decizii ale unui designer.

Site-ul typographica sau Jurnalul de tipografie, cum mai este intitulat, ofera anual un clasament al celor mai bune categorii de fonturi.  Mai jos sunt cateva exemple de fonturi ce au intrat in clasamentul Typographica.

fonturi

Stylistically, this year’s selections run the typographic gamut: slab serif, typewriter, blackletter, stencil, brush script, geometric sans … and some that are difficult to neatly classify. Some represent contemporary innovations in editorial style, while others look back to pre-typographic history for inspiration. (typographica.com)

Pe orice fel de carti de vizita, in cazul fonturilor, utilizam bold-ul pentru acele  elemente pe care vrem neaparat sa le scoatem in evidenta.

In cazul in care, ai gasit o imagine cu un font care iti place, insa nu stii numele acestuia, site-ul myfonts.com iti vine in ajutor. Printr-un simplu upload poti afla numele fontului care ti-a atras atentia. Nu iti mai ramane decat sa-l cauti, sa-l achizitionezi si sa-l folosesti intr-un mod armonios pe diverse carti de vizita sau pe alte materiale tiparite.