Carti de vizita – scurt istoric

Fiindca tiparim carti de vizita si oferim, prin intermediul blog-ului, sfaturi despre modul in care le putem realiza, ne-am gandit, ca astazi, sa prezentam un scurt istoric al acestora.

Materiale tipografice, folosite atat in comunicarea formala, cat si in cea informala, cartile de vizita au aparut in China secolului al XV-lea.

Aceste carti de vizita erau cunoscute sub denumirea de „calling cards” sau „visiting cards”, fiind folosite¬† doar de aristocrati. Rolul lor era de a anunta vizitele acestora, fiind trimise inainte, prin intermediul servitorilor. In secolul al XVII-lea, cartile de vizita incep sa fie utilizate si in Europa, aparand atat in Franta, cat si in Marea Britanie. Aici, au inceput sa fie utilizate din alte ratiuni decat in China, fiind cunoscute sub numele de „tradecards”.

Aceste carti de vizita erau concepute sub forma unui material publicitar sau a unei harti prin care clientii puteau gasi cu usurinta un anumit magazin, fiindca in acea perioada nu era implementat sistemul de numerotare al strazilor. Abia in anul 1830, era utilizata litografia ca metoda tipografica, permitand folosirea mai multor culori.

carti de vizita JohannVanBeethoven

Cartea de vizita a farmaciei lui Johann van Beethoven, fratele lui Ludwig van Beethoven

carti de vizita Attorney1895

Cartea de vizita a unui avocat de la 1895

Tradecard-urile se apropie de ceea ce numim astazi carti de vizita. In prezent, scopul unei carti de vizita este de a interactiona si de a trasmite informatii despre noi si despre compania pe care o reprezentam.

In final, as vrea sa adaug ca astfel de materiale sunt utile, indiferent ca vorbim de intalniri formale sau informale, indiferent daca suntem angajatii unei companii sau freelanceri. Mai jos, este un model de carti de vizita, realizat de compania noastra pe un carton cu o textura speciala, Zed Quatz, ce are un gramaj de 255 g.

carti de vizita advice media

Sursa